Nové digi zemské televize se chystají

11. prosince 2007 Technické Autor: P. Martin Holík

Stav licencované šestice digitálně šířených televizí je vyřešen, zákonné lhůty běží. Multiplex v DVB-T je podřízen Technickému plánu přechodu. Podíval jsem se, co o sobě samy televize píší, a vybral jsem z toho informace o zamýšleném nebo už vysílaném programu. Výčet informací není úplný, pro první orientaci však poslouží dobře. Začtěte se tedy do textů televizí Febio TV, Z1, TV Barrandov, TV Pohoda, RTA (TV7) a Óčko.

Febio TV – „třetí vzadu“

Program

www.febiotv.cz

Na současném českém televizním trhu celoplošných  stanic  chce být tou „třetí vzadu“: stanicí menší, čilejší, vyhraněnější, zacílenou na ekonomicky nejsilnější společenskou skupinu obyvatel ve věku cca 15–55 let.
FEBIO  TV  chce  být  televizí  malou,  energickou,  inovativní,  tvořivou,  dobrodružnou, pestrou, překvapující, odvážnou,  hravou  a  radostnou. Stanicí s jasnou identitou.

FEBIO TV chce být komerční kulturní televizí.
Co to znamená? Že bude vysílat za peníze pořady o kultuře? Ne prosím, nikoliv…

Být komerční televizí pro nás znamená být televizí sdělnou, sledovanou. Mít vždy ohled na Vás, na diváky, protože pouze a jedině Váš zájem nás uživí.

Být kulturní pro nás znamená být aktivní: vyvíjet stálou péči a úsilí, cíleně se zajímat o všechno kolem nás, v čem spatřujeme – kvalitu. Tuto kvalitu pak zaznamenat, zobrazit, zprostředkovat jiným… prostě dále rozmnožovat, sázet, pěstovat…

FEBIO TV chce být televizí malou, energickou, inovativní, tvořivou, dobrodružnou, pestrou, překvapující, odvážnou, hravou a radostnou.

Program bude vycházet ze současných světových trendů, ale ve výsledku bude náš koncept původní.
FEBIO TV bude vysílat seriózní zpravodajství, živou kontaktní publicistiku, pořady životního stylu, pořady dokumentární i pořady typu reality show, kvalitní filmy a seriály, pořady pro menšiny v širokém slova smyslu. Chceme přispět k rozmanitosti televizního obsahu v naší zemi, přinést vám, divákům, alternativní programovou nabídku.

V našem programovém schématu tedy najdete všechny žánry: od sitcomu přes talk show a cestopis až po zábavný pořad.

Zvláštní pozornost budeme věnovat těm okruhům a tématům, které FEBIO považuje za své tradiční a nejlepší, a ve kterých již dosáhlo nejednoho úspěchu (nebo bylo dokonce průkopníkem, viz např. první investigativní dokumenty z cyklu „OKO“ nebo první česká politicko-společenská satira „Česká soda“):

  • problematice menšin (národnostních, etnických a jiných menšin)
  • filmové a televizní tvorbě s uměleckou ambicí a i z oblastí, které jsou na současných obrazovkách méně zastoupené (např. střední a východní Evropa)
  • alternativnímu humoru a zábavě
  • pořadům kvality života, které umějí ocenit to dobré, co naše doba nabízí
  • osobnostní dokumentární tvorbě (ať už s osobnostmi za kamerou nebo před kamerou), portrétu, cestopisu…
  • interaktivnímu kontaktu s divákem

Do éteru chceme vstoupit v březnu 2007.
Zpočátku budeme vysílat šestnáct hodin denně a největší pozornost budeme věnovat hlavním vysílacím časům.

Pokud si vy, naši vážení diváci, rychle nakoupíte digitální set-top boxy, abyste náš program vůbec mohli sledovat, budeme programovou nabídku dále vylepšovat a směřovat k nepřetržitému vysílání po celých dvacet čtyři hodin denně.


 

TV Barrandov – filmová televize

Profil stanice

www.tvbarrandov.cz

Barrandov Studio, a.s., které je jedním z největších a nejstarších filmových studií v Evropě, získalo v květnu 2006 licenci pro celoplošné terestrické digitální vysílání programu Televize Barrandov. Zázemí filmových ateliérů, které nemá v ČR žádná televizní společnost a zkušenosti špičkových profesionálů, kteří se nyní podílejí na vzniku televize, jsou zárukou, že na českém trhu vzniká jedna z nejsilnějších digitálních televizních stanic.

Cílem Televize Barrandov je stát se vážnou konkurencí pro obě současné komerční televize. Naší vizí je oslovit aktivního diváka, zejména městského, a to především českou a evropskou filmovou tvorbou, vlastní produkcí, publicistikou a zpravodajstvím. S ohledem na obsah námi připravovaného televizního vysílání se domníváme, že jsme schopni zaujmout diváky natolik, aby se Televize Barrandov velmi rychle stala oblíbenou televizní stanicí v České republice s velkým počtem diváků, kteří budou každý den a rádi námi vysílané pořady sledovat. Držte nám palce v našem úsilí o co nejrychlejší start TV Barrandov a my se Vám odměníme kvalitní podívanou.

 


 

 

„O“ – Óčko – hudební televize

Web televize Óčko: www.staniceo.cz

Televize Óčko (člen mediální skupiny MAFRA) je první česká tematická televize se zaměřením na hudbu a moderní lifestyle vysílající nepřetržitě již od roku 2002. Její diváckou skupinu tvoří zejména dospívající mládež a mladí lidé ve věku 12-35 let. S ohledem na způsob šíření televizního signálu (kabelové televize, satelitní vysílání z družice Astra, pozemní digitální multiplex a vysílání prostřednictvím internetového streamu) pochází většina diváků ze středních a větších měst, tj. ze sídel nad 5 000 obyvatel. Zároveň se domácnosti diváků Óčka vyznačují nadprůměrnou kupní silou (zdroj: Mediaprojekt 3/4, 2004).

Ve svém programu se Óčko zaměřuje na hudební klipy všech žánrů, a to zejména na takové hudební klipy, které na jiných česky vysílajících televizích nenacházejí v programu místo. Pečlivě sledujeme světové trendy a díky exkluzivním smlouvám s většinou hlavních hudebních vydavatelství můžeme našim divákům obvykle nabídnout nejnovější hity v našich programech jako první. Současně se věnujeme téměř všem žánrům a to v takové míře, že ve specializovaných tematických pořadech dokážeme uspokojit i ty nejnáročnější hudební fajnšmekry. Samozřejmostí je vysoká úroveň našich moderátorů, kteří se specializují na určité žánrové okruhy a proto mohou v tematických pořadech nabídnout divákům ty nejaktuálnější a nejpodrobnější informace.

Součástí našeho vysílání jsou i přímé přenosy či záznamy koncertů špičkových domácích i zahraničních interpretů. Pravidelně sledujeme domácí hudební scénu a snažíme se přinášet i vystoupení nadějných mladých kapel. Tematicky jsme zaměřeni zejména na žánry mimo tzv. střední proud, které v našem vysílání dostávají tolik prostoru, jako u žádné z ostatních českých televizí.

Televize Óčko je také průkopníkem v oblasti interaktivní televize. Až jednu třetinu vysílání, tj. osm hodin denně, mohou diváci aktivně ovlivňovat dění na obrazovce a to buď prostřednictvím přímých telefonátů do vysílání, SMS zpráv či zpráv zaslaných po internetu. Pro Óčko je také charakteristická vyspělá a originální grafika, která přirozeně zdůrazňuje originálnost a modernost televize.

 


 

 

TV Pohoda – televize pro děti a mládež

Pořady

www.tvpohoda.cz

TV Pohoda chce vysílat jak pořady vlastní tvorby, tak pořady z oblasti akvizice; nedílnou součástí budou pořady pro menšiny a o menšinách. Chceme nabízet pestré programové schéma. Různé typy pořadů mají nyní jen pracovní názvy, sloužící k vymezení typů pořadů. Názvy i konkrétní forma pořadů se může v průběhu příprav obměnit. Pořady nabízíme v krátkém přehledu, s komentářem k obsahové náplni pořadu:

Kontaktní magazíny (pořady) pro děti a mládež – děti si pozvou na radu odborníky, sami budou témata navrhovat pomocí krátkých textových zpráv, elektronické pošty, telefonátů, chatu. Mohou si pozvat i své učitele nebo rodiče, sourozence.

  • Soutěže – soutěž mezi městy. Znalostní soutěž o městě a kraji, kde diváci žijí. Hlavními aktéry budou děti, jako nápověda budou rodiče a sourozenci. Znalostní soutěž na základě různých věkových úrovní diváků. Soutěž s pracovním názvem "Poznej písničku", hlavním úkolem diváka bude poznat z krátké ukázky, o jakou písničku se jedná; tolik oblíbené dětské karaoke a další. Soutěže budou koncipovány jednak pro cílového diváka TV Pohoda, tzn. pro děti a mládež, ale našim cílem je zapojit do soutěží také rodiče a dospělé povšechně v roli porotců i soutěžích.
  • Magazíny – komponovaný pořad určený pro reportáže a příspěvky, z nichž některé budou vyrábět samy děti a mládež v metropolitních studiích TV Pohoda. Magazín nabídne divákům informace o životě a práci v různých oborech lidské činnosti, ale např. i o zařízeních pro děti a mládež, různých akcích, festivalech apod. 
  • Dětská talk show – děti a mládež budou řešit aktuální problémy, které souvisí s jejich věkem. Výměna názorů bude probíhat mezi vrstevníky. Dětská talk show by měla být doplněna známým hostem, z řad jejich aktuálních idolů.
  • Talk show – kde na jedné straně dospělí, na druhé třeba děti, budou společně probírat témata, která se zdánlivě týkají pouze dospělých, ale ve skutečnosti zasahují i do života a myšlení dětí - (např. po událostech v Asii se na postižené oblasti vybíraly „malé penízky“ i ve školkách a děti se s učitelkami o tsunami bavily)
  • Family films – romanticky laděné filmy, filmy, které nejsou plné násilí, zloby, agresivity a negativních myšlenek a činů. Filmy, které jsou o lásce, přátelství a pozitivních vztazích ve společnosti a v rodině. Filmy s příběhy, které diváky potěší a pozitivně naladí. Komedie - české, zahraniční. A také klasické české pohádky, pohádky zahraniční distribuce, pohádkové filmy, dětské filmy i další family produkce apod. Chceme oslovit diváky také pohádkami ze zemí, které zatím nejsou hlavními dodavateli televizního trhu, tj. pohádky z Polska, Ukrajiny, Dánska, Estonska… Nezapomeneme ani na menšiny, tzn. například na tolik diskutované romské pohádky, které se velmi liší od klasických českých pohádek. Část vybraných pohádek by měla být i se skrytými titulky pro neslyšící.
  • Objevování talentů – pořad, ve kterém budeme hledat talentované a nadané děti z různých oblastí vzdělání, kultury, sportu, ale i dalších oblastí lidské činnosti.
  • Tématické pořady „děti dětem“ – děti zábavnou a jím vlastní formou budou přicházet na kloub různým technickým vymoženostem, představovat různé profese, dozvědí se, jak funguje jejich tělo apod.
  • Hitparáda I. – pro děti, složená z dětských a pohádkových písniček, písničky, které se učí ve školce, unikátní písničky a klipy, které si mohou děti sami natočit ve školkách a poslat do hitparády. Pořadí mohou děti ovlivnit všemi možnými formami komunikace (sms, telefonáty, elektronická pošta).
  • Hitparáda II. – pro mladé, složená z aktuálních hitů, které osloví teenagery, ale mnohdy i rodiče. Pořadí mohou diváci ovlivnit všemi možnými formami komunikace (sms, telefonáty, elektronická pošta).
  • Seriály – hrané, animované; seriály pro děti a mládež; seriály domácí a zahraniční produkce, včetně family produkcí. Při výběru seriálu budeme vycházet z poznatků a zjištění, které vyplynuly z námi zpracovaných průzkumů. Ty jsou součástí tohoto projektu.
  • Krátké pohádky a miniseriály – obdoba Večerníčku, Raníčku, české i zahraniční produkce, spolupráce s VOŠ filmovou ve Zlíně, uvažujeme o vlastní produkci večerníčků
  • Vlastivědné pořady pro děti a mládež – malý televizní zeměpis, kamera diváky zavede do míst, o kterých se učí ve škole, vypráví jim o nich učitelky v mateřinkách
  • Přírodovědné pořady pro děti a mládež – divákům představíme zábavnou formou floru i faunu, nejen českou, ale i zahraniční přírodní unikáty. Děti spolu s mládeží by se měly dozvědět, odkud pochází jejich domácí mazlíček, co potřebuje k životu, jak se mají chovat k přírodě. Nechceme vynechat ani ekologickou stránku a to proto, aby si i malé děti začaly uvědomovat, jak je příroda pro život důležitá. Ne ovšem nezáživnou poučující metodou, ale radit, jak se mají chovat k přírodě budou samotné děti – jim vlastním myšlením a jazykem. Počítáme, že touto formou vtáhneme do účasti na sledování i jejich rodiče eventuelně prarodiče.
  • Střihové pořady s komentáři – vybrané události, které natočí zpravodajské štáby metropolitních televizí, občas doplněné komentáři dětí a mladých. Pohled na všeobecné dění očima dětí (žertovné komentáře, dětem vlastní vtipné připomínky).
  • Self promotion (Spp) – pořad, kde bude TV Pohoda odpovídat na dotazy svých diváků. Představí nové seriály, pohádky, filmy, dokumenty, které pro své diváky chystá a které by si neměli nechat ujít. Prostor pro připomínky a podněty diváků.
  • Menšinové večery – občasné tématické večery, zaměřené na potřeby, hodnoty a kulturu menšin, žijících v České republice. Chceme nabídnout divákům například opomíjené romské pohádky, slovenské či polské národní pohádky, filmy, které ukazují pozitivní hodnoty odlišných kultur. Děti už od útlého věku chceme přirozenou cestou seznamovat s odlišnými kulturami a napomáhat tak k potlačování xenofobních nálad ve společnosti.
  • Reality show – vhodná pro děti a mládež, o to více přitahována dospělými; vlastní reality show i z akvizice. Možnosti zapojení rodičů, sourozenců, dalších rodinných příslušníků, ale také škol, školek a dalších institucí.
  • Dokumenty – dokumenty ze světa počítačů, módy a účesů, cestování, možností mladého člověka někam vycestovat a studovat v zahraničí; například ve státech Evropské unie.
  • Děti a jejich město – chceme představit jednotlivé kraje naší republiky očima dětí. Chceme ukázat divákům, čeho si všímají děti, co se jim v prostředí, kde žijí, líbí a co naopak nelíbí a co by chtěly změnit. Zajímavé a vypovídající bude určitě i pro jejich rodiče.
  • Pořad ve spolupráci s Dětskou tiskovou agenturou – pořad produkovaný ve spolupráci s Dětskou tiskovou agenturou, zajišťující zpravodajský a informační servis se zapojením různých sdružení dětí a mládeže.
  • Bydlení, prostředí ve kterém žijí – děti samy mohou pozvat štáb TV Pohoda do svého dětského království a ukázat ostatním, jaký mají pokojíček, kde bydlí; jak bydlí jejich sourozenci a rodiče. Podíváme se i do různých institucí, které se starají o děti bez domova, jak mají zařízené své pokojíčky děti v těchto domech a domovech.
  • Pořady pro matky dětských diváků, ženy - hospodyně - v průzkumech se potvrdila skutečnost, že o tom, co budou děti v TV sledovat, často rozhodují právě rodiče, zejména matky, se kterými děti tráví více času. A proto bychom i je rádi oslovili pořady, které by se věnovaly praktickým radám, zdraví, módě, kráse, výchově dětí, relaxaci, novým společenským trendům atd.
  • Živé koncerty - živé koncerty idolů teenagerů, populárních zpěváků, zpěvaček, kapel z akvizicí, či regionální koncerty, které budou natáčet a snímat naše metropolitní štáby.
  • Dětské festivaly, divadla - zejména během víkendu chceme dětem nabídnout záznam představení některého z dětských divadel nebo záznam z dětských divadelních festivalů, které se každoročně konají v různých částech naší republiky ( festival Dětská Strážnice, Filmový festival pro děti a mládež ve Zlíně, Festival dětského tance Praha, Dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana v Ostrově u Karlových Varů, Mezinárodní festival dětských sborů Brno a další )
  • Muzikály, balety a dětská představení - taneční, folklórní soubory písní a tanců. TV Pohoda se chce aktivně podílet na podpoře a propagaci těchto dětských aktivit.
  • Děti a sport - ukážeme divákům TV Pohoda, jakými sporty a sportovními aktivitami se současné děti a současná mládež zabývají. Co je tzv. "in". Zde bude mít hlavní slovo především mládež, pro kterou jsou některé druhy sportů imageovou záležitostí. Současně bychom rádi přispěli k zatraktivnění sportu jako vhodného způsobu trávení volného času. Uvažujeme o pořadech, ve kterých naučíme děti jednoduchou a zábavnou formou bezpečně provozovat různé sporty a to jak klasické (fotbal, plavání, lyžování, snowboard atd.), ale i sporty méně tradiční (lezení po skalách, metaná, cyklokros, potápění, jezdectví atd.). To bude zároveň atraktivní i pro rodiče a jejich přístup ke sportu. Sport se bude prolínat i do soutěžních pořadů, neboť TV Pohoda chce u dětí podporovat aktivní trávení volného času.
  • Děti a video - příspěvky dětí, které vzniknou jejich prací s kamerou. Svět očima dětí, jejich první setkání s kamerou, záznamy z oslav jejich narozenin, prvního dne ve škole; pro mládež - oslavy z narozenin, plesů, "stužkovacích" plesů, maturitních večírků apod., ale i oslav a počinů jejich rodičů a dospělých známých.
  • Archív, pořady z archívu - chceme oslovit přední tvůrce pořadů pro děti (studio Bratři v Triku, Ateliéry Bonton Zlín) a zařazovat do vysílání animované filmy, komedie a kreslené pohádky, které jsou chloubou české tvorby pro děti a které i rodičům dětí, připomenou dobu jejich dětství, což napomůže ke stmelování generací a udržování rodinné pohody.

 


 

RTA - regionální televizní agentura - TV7

Program

www.rta.cz

Na stránkách RTA je mnoho informací ze stávajícího provozu, o stavu připravovaného samaostatného vysílání jsme zde nenašel. Je možné, že jsou jinde. Pokud se má televize jsmenovat TV7, pak je mírný problém s tím, že stránky www.TV7.cz provozuje brněnské Slovo života pro potřeby křesťanské televize.


 

Z1 - zpravodajská televize

Program

www.tvpohoda.cz

Stanice Z1 je koncipována jako zpravodajsko-publicistická televize s rozšířením do některých příbuzných žánrů - například dokumentů nebo magazínů. Zpravodajská relace bude začínat vždy v celou a v polovině hodiny, zprávy budou doplňovány podle aktuální situace.

Sloganem stanice Z1 jsou slova "Vědět víc". Deklarujeme tím, že chceme oslovit diváky, kteří opravdu chtějí vědět víc, kteří se chtějí vyznat v událostech, jež je obklopují. Proto tvoří základní osu programové náplně kontinuální zpravodajství. Od něj se pak odvíjí další programová nabídka.

Z1 poskytne nejen zpravodajství, ale jeho programové schéma obohacují pořady příbuzné svým charakterem. Jde o pořady založené na informacích (dokumenty, magazíny, dokumentární příběhy a aktuální publicistické talk show).

Programem Z1 vznikne v ČR nové komerční informační médium, které po vzoru existujících zpravodajských televizí ve světě i ve střední Evropě poskytne divákům nepřetržitý zpravodajský servis. Televize Z1 bude rychle poskytovat nejnovější informace, a to v objektivní, vyvážené, srozumitelné a kvalitně zpracované formě. Divák nemusí čekat na zpravodajskou relaci ve večerních hodinách, ale je průběžně informován během celého dne. Proto se nemusí přizpůsobovat programovému schématu klasicky pojatých televizí, ale má na výběr takový vysílací čas, jaký si sám zvolí. O nových událostech se dozví těsně poté, co se odehrají a může sledovat, jak se aktualizovaná událost vyvíjí. Tímto způsobem Z1 významně zvýší možnost diváků získat aktuální informace z veřejného života.

Díky novým digitálním technologiím půjde o televizi interaktivní, která chce znát názory svých diváků a jejíž program budou diváci přímo ovlivňovat. Interaktivita bude využívána i při jejím šíření internetem a mobilními telefony.

Další prioritou je podpora co možná nejširší kulturní výměny se sousedními zeměmi. Podíl části programu převzatého od TA3 se bude pohybovat okolo 5%.

Přínos plánovaného projektu Z1 spatřujeme také v podpoře původní české a evropské tvorby, zejména v oblasti dokumentu a dokumentární publicistiky.

Vysílací schéma:

Z1 bude vysílat 24 hodin denně. Protože zpravodajský kanál není prioritně určen ke sledování po delší dobu, ale naopak k rozšiřování získaných informací, publicistické pořady zařazované mezi zpravodajský tok jsou uváděny vždy několikrát denně, v jedné až dvou reprízách. To umožní zhlédnout nabízené pořady většímu množství diváků.

Základní premisou vysílacího schématu je vytvořit co možná nejkomfortnější podobu vysílání z hlediska divácké orientace a dosažitelnosti pořadů.

Zpravodajství:

Zpravodajství je základním kamenem vysílání a zároveň hlavním tvůrcem image stanice. Na úroveň zpravodajského servisu budeme klást nejpřísnější profesní požadavky. Jeho forma bude výrazně odlišná od toho zpravodajství, které nabízejí současné české televizní stanice. Naše zprvodajství se hodlá vydat dál, tedy směrem k evrospským a světovým standardům. Důležité pojmy jsou proto pro nás: rychlost, profesionální zpracování infomací, serióznost a nezaujatost.

Obsahem zpravodajství budou informace z domova, zahraničí, ekonomiky, z kultury, vědy, ze společnosti a ze sportu. Součástí bude servis informací o počasí a dopravních podmínkách.

Publicistika a dokumenty:

Z1 plánuje zařadit ve vhodných časech vysílání magazínů, dokumentů, dokumentárních cyklů a konkrétních lidských příběhů určených pro předem dané cílové skupiny diváků.     

Na weby se podíváme opět za několik měsíců.

                                  

                       

Darujme.cz

 

Regiony

Regiony

Partneři

Slyš.to
Tv Noe
Katolický týdeník
Partner
Charita ČR
Signály.cz
Česká tisková kancelář
Likvidace lepry
T-Mobile
Rádio Lumen
Víra.cz
PFM Group