GenZ
Náš tipAbsolventský dokument Terezy Orlitové (MUNI) o výkonu a jeho smyslu a debata s dramaturgyní Brit Jensen.
Kam se posunul dokument, jehož první verzi a rozhovor s autorkou jsme již vysílali, poté, co se ho ujala dramaturgyně Brit Jensen? Dokument vykresluje motivace a vzájemný vztah (a zkoušky tohoto vztahu) dvou mladých ultramaratonských běžkyň, které si daly za cíl vyhrát extrémní závod Beskydské sedmičky, v němž je třeba za zhruba jeden den a noc překonat stokilometrovou trasu přes sedm beskydských vrcholů s celkovým převýšením pět a půl kilometru. Výchozím přesažným tématem dokumentu bylo zkoumání úspěchu, jeho podob, smyslu, významu pro vnímání své hodnoty, identity. Postupem času, během natáčení a posprodukce a s tím spojených dramaturgických konzultací, se tématický důraz posunul k výkonu.
Připravil Jan Hanák.
GenZ – je to marketingový tah? Je. Generace Zet. Ale přesto. Generace nejmladších dospělých bezpochyby není jednolitá, přesto je tou, která začíná utvářet náš svět, ať se to někomu líbí, či ne. Týdeník GenZ přinese jejich pohled, s jejich vnímavostí, citlivostí a snad i křehkostí. Studentský dokument či reportáž a debata s tvůrci, to je GenZ. V pondělí ve 22.00, ve čtvrtek v 17.10.